Presentació del llibre "Ensenya'm la llengua", escrit per Antoni Beltran i amb il·lustracions de Josep M. Pous-Culí

Finalitzat
dijous 6 de juny | 19:00 h

 Presentació a càrrec del doctor Antoni Beltran acompanyat per l'Enric Ramionet.

Compartir

El lèxic del català referit a la salut i a les malalties està pioc i té unes quantes xacres derivades de l’estandardització de la llengua i de la influència del castellà. Els tirons i els desgarros guanyen presència a les consultes en detriment de les estrebades i carns esqueixades, i els chichons i sarpullits de mica en mica passen davant dels nyanyos i les granissades.

Aquest llibre, escrit per Antoni Beltran, vol ser una eina per recuperar un vocabulari popular i col·loquial que fins fa pocs anys era viu, explícit i completament natural; un llenguatge farcit de fogots, tropells i cobriments.

«Aquesta és una obra única i molt oportuna, sobretot en un moment en què s’incorporen al nostre estressat sistema sanitari molts professionals que no tenen el català com a llengua materna i que es poden trobar amb pacients que expressen els seus mals amb paraules de baixa freqüència d’aparició en els escrits mèdics que coneixen». (Del pròleg de Màrius Serra)

Dijous
06
jun
Gratuït
Finalitzat
Activitats relacionades
Actual
Sola solae, a càrrec de Mon Mas
Sessió de narració oral per a adults
dj. 13.11.25 | 19:00 h
Biblioteca Julià Cutiller
Biblioteca
Actual
NINOTA, Enrenou Teatre
Sessió de l'hora del conte adreçada a infants de 0 a 3 anys
dv. 14.11.25 | 17:30 h
Centre Cultural Can Roig
Biblioteca
Actual
Laboratori de lectura per a joves
Ens cuidem: llibres per al benestar emocional, a càrrec de Mar González, creadora i dinamitzadora del laboratori
dl. 17.11.25 | 16:00 h
Biblioteca Julià Cutiller
Biblioteca
Actual
VARETES MÀGIQUES, Tribu Iogui
Sessió de l'hora del conte adreçada a infants a partir de 4 anys
dt. 25.11.25 | 17:30 h
Centre Cultural Can Roig
Biblioteca
Actual
LA PARET, Marlene Haushofer
Lectures de tarda i Lectures de nit: Club de lectura per a adults
Del dc. 26.11.25 al dj. 27.11.25
Biblioteca Julià Cutiller
Biblioteca
Actual
ELS COSINS GEGANTS, a càrrec de Carmina Rabassedas
Sessió de l'hora del conte adreçada a infants de 2 a 7 anys
dt. 16.12.25 | 17:30 h
Centre Cultural Can Roig
Biblioteca