Presentació del llibre "Ensenya'm la llengua", escrit per Antoni Beltran i amb il·lustracions de Josep M. Pous-Culí

Finalitzat
dijous 6 de juny | 19:00 h

 Presentació a càrrec del doctor Antoni Beltran acompanyat per l'Enric Ramionet.

Compartir

El lèxic del català referit a la salut i a les malalties està pioc i té unes quantes xacres derivades de l’estandardització de la llengua i de la influència del castellà. Els tirons i els desgarros guanyen presència a les consultes en detriment de les estrebades i carns esqueixades, i els chichons i sarpullits de mica en mica passen davant dels nyanyos i les granissades.

Aquest llibre, escrit per Antoni Beltran, vol ser una eina per recuperar un vocabulari popular i col·loquial que fins fa pocs anys era viu, explícit i completament natural; un llenguatge farcit de fogots, tropells i cobriments.

«Aquesta és una obra única i molt oportuna, sobretot en un moment en què s’incorporen al nostre estressat sistema sanitari molts professionals que no tenen el català com a llengua materna i que es poden trobar amb pacients que expressen els seus mals amb paraules de baixa freqüència d’aparició en els escrits mèdics que coneixen». (Del pròleg de Màrius Serra)

Dijous
06
jun
Gratuït
Finalitzat
Activitats relacionades
Club lectura infants Marta Ventura_febrer 26
Actual
El Dia que les ceres de colors van dir prou de Drew Daywalt i Oliver Jeffers
Sessió de club de lectura adreçat a infants de 1r i 2n de primària
dv. 27.02.26 | 17:30 h
Biblioteca Julià Cutiller
Biblioteca
Actual
MARIA-MERCÈ MARÇAL COMENTADA
Miquel Martín i Olga Cercós
dv. 06.03.26 | 19:00 h
Biblioteca Julià Cutiller
Dia de la dona Biblioteca
Ester Alsina març
Actual
Raspall, Pere Calders
Sessió de club de lectura adreçat a infants de 5è i 6è de primària
dl. 09.03.26 | 17:30 h
Biblioteca Julià Cutiller
Biblioteca
Marta Feliu març
Actual
Lectura homenatge a Jane Goodall
Sessió de club de lectura adreçat a infants de 3r i 4t de primària
dt. 10.03.26 | 17:30 h
Biblioteca Julià Cutiller
Biblioteca
Actual
Aprenent a detectar fake news: el poder i el perill de la IA
dl. 16.03.26 | 18:00 h
Biblioteca Julià Cutiller
Xerrades i conferències Biblioteca
Actual
Mini cicle de club de lectura de memòria històrica
A càrrec de l'escriptora Pilar Francès
Del dc. 18.02.26 al dg. 22.03.26 | 18:00 h
Biblioteca Julià Cutiller
Biblioteca